بیا تو ببین چه خبره (2)

ساخت کیف دخترانه

1391/5/24 12:05
نویسنده : شیوا و مامانش
653 بازدید
اشتراک گذاری
 

 

 
 
 

 

لوازم موردنیاز:

فوم نازک و نرم
ورق اندازه ی A4
فوم نازک و نرم یا نمد رنگی برای تزئینات کیف در رنگ های دلخواه
نخ پشمی یا روبان یک تکه ی بلند (برای دوخت و بند کیف)
چسب مخصوص فوم
قیچی
دستگاه پانچ(سوراخ کن)
مهره های رنگی(تعدادی برای تزئینات بند کیف(دلخواه)

روش کار:

یک نیم دایره ی کشیده را از داخل فوم برش بزنید.
نیم دایره ی به دست آمده را بر روی فوم دیگری قرار داده و یک نیم دایره ی کاملاً مشابه دیگر نیز تهیه کنید. (ما این کار را ذهنی انجام دادیم، اما شما می توانید برش هایتان را بر اساس الگو انجام دهید). نیم دایره ها را بر روی یکدیگر قرار دهید(می توانید آن ها را با استفاده از گیره ی کاغذ بر روی هم ثابت نگهدارید) و دور تا دور نیم دایره ها را (به جز قسمت بالای آن ها که قسمت بالای کیف می باشد) با استفاده از دستگاه پانچ(سوراخ کن) با فواصل ۲/۵ سانتی متر از یکدیگرسوراخ کنید.
برای این کار دستگاه پانچ را طوری نگهدارید که فقط یکی از سوراخ کن های آن بر روی فوم قرار بگیرد تا بتوانیدخودتان فواصل ۲/۵ سانتی متری را تنظیم کنید. دو نیم دایره را روی هم با گیره نگه دارید که در طول کار، سوراخ های جای دوخت بر روی هم قرار بگیرند.
تکه روبان یا نخ پشمی را طوری در اولین سوراخ ایجاد شده از بالاترین قسمت نیم دایره فرو کنید که از هر دو لایه یفوم عبور کند و سپس آن را گره بزنید تا محکم شود.
حالا بقیه ی روبان یا نخ پشمی را مانند بند کفش(به صورت اریب مانند شکل) از تمام سوراخ های ایجاد شده در طول نیم دایره عبور دهید. با این کار شما دور تا دور کیف را دوخت زده اید. برای این کار ابتدای روبان را محکم کنید.

 


 

چهار گلبرگ پهن تر و دو گلبرگ باریک تر و یک دایره ی کوچک را برای چسباندن یک گل تزئینی بر روی کیف ازرنگ های موردنظر خود از داخل فوم یا نمدهای رنگی برش بزنید. ۲ گلبرگ باریک تر حتماً باید سبز باشند زیرا برگ های گل می باشد. گلبرگ های گل و برگ ها را با استفاده از چسب مخصوص فوم و مطابق شکل بر رویقسمت جلویی کیف بچسبانید.
می توانید دایره ی کوچک(برای وسط گل) را از تکه ای اضافی از همان رنگ فوم به کار برده شده برای کیف، برش بزنید.
در صورت تمایل و برای ایجاد ضخامت و زیبایی بیشتر در بند کیف می توانید نخ یا روبان را به صورت گیس بافت درآورده و سپس به کیف وصل کنید.

 

منبع:نشریه ترمه شماره ۱

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)